Thursday, November 24, 2011

be yourself

Salam,

semalam time sibuk kemas segala buku2 yang tak pakai lagi,aku terbaca balik apa yang aku dah belajar tentang equality of man in understanding islam subject.i was wondering why some ppl must be proud (in negative terms) or to be precise,be arrogant in front of other people.sedangkan semua insan dijadikan sama di sisi allah swt.

okay to be frank,aku pernah mengalami situasi bilamana kau rasa deserted,useless,annoying,atau lebih tepat lagi terhina.aku pernah pergi ke suatu majlis ni bersama dengan beberapa kawan aku dan aku rasa teruja bila dapat jumpa kawan2 lama yang aku rasa memang lama tak jumpa kan.bukan niat aku nak burukkan apatah lagi nak mencemarkan nama seseorang sbb aku harap benda ni dapat jadi pedoman untuk semua orang.

next,bila tiba di majlis tu aku dapat rasakan ketidaksamarataan layanan yang diberikan kepada kami dan aku rasa kecil sangat*maybe perasaan aku je kot*tapi bila aku pandang kawan2 aku,dieorang suddenly confess yang dieorang tak selesa.yess,kau boleh rasa bila kau berada bersama orang town yang up-to-date,looking forward &international concious.aku tak kisahlah kan pasal dieorang tu,nak cerita pasal study or school.do i care ??no i don't care bila tahap nada tone suara kau dah ada sisa2 bangga diri,nak over-excited dapat sponsor tu ini,aku dah start rasa meluat.kitorang sedar kitorang ni biasa2 je lepas tu nak speaking then buat British accent.aku memang malas nak layan orang macam tu sebab tempat aku ada student yang mmg originally overseas then lagi bijak dari kau,dia lagi sempurna bila akhlak dia lagi berjuta lagi baik dari kau.tolonglah sedar diri.

bilamana tiba satu tahap kau peluk orang yang berlainan jantina sedangkan kau sendiri sedar kau tu islam,aku rasa macam nak menangis,kenapalah aku datang majlis ni.aku rasa bertambah2 bebanan yang aku nak tanggung,rasa ,macam useless segala nasihat yang aku bagi kau selama ni.dosa tu tak payah cakap,dengan kepala aku tengah serabut dengan benda penting yang lain,aku hanya mampu tersenyum & diam,kawan2 aku bila tengok je dieorang nak angkat kaki tapi aku tahan je,tak baik buat tuan rumah macam ni,mungkin boleh mengaibkan.so kitorang tunggulah dengan sabarnya sambil menahan perasaan.aku rasa macam nak tegur je depan2 tapi takut memalukan kau.last2 majlis tu end-up dengan meriahnya tapi kitorang??.................speechless!

keypoint is be yourself babe,tak payah nak susah2 ikut cara barat tu,kena sedar diri kita orang islam sebab bila cakap kita bangsa melayu,ramai melayu yang minum arak,bersosial,tak kisahlah nak ikut cakap aku ke tak,aku tau aku tak perfect kan tapi at least orang yang tak sempurna tu akan jadi baik bila dia cuba untuk belajar.and aku tak cakap diri aku baik.sekadar nasihat peringatan untuk semua(:

*some words need to be censored*