Saturday, November 26, 2011

asam jawa

salam,

dari pagi hingga lewat petang memang letih badan berjalan sinisana,yelahh tengah holiday vacation budak2 ni kan,so banyaklah rumah yang buat wed-ceremony.then tolong merewang rumah jiran sebab ada kenduri,tolonglah sikit2 kan,sebab dulu2 rumah aku ada buat kenduri,dieorang pun penat menolong,adat malayu'orang berbudi kita berbahasa.sambil2 tunjuk muka,bila lagi nak rapat dengan jiran kalau kau jarang ada dkt rumah,bila cuti je duduk memerap dalam bilik *akulah tu kan*haha.

so,time nak masak lauk,asam jawa pulak tak cukup,alamat memang kerja akulah kan nak membeli,masing2 dah rekemen produk asam jawa yang dieorang guna,surirumah berjayalah katakan,so mak aku suruhlah pergi beli asam jawa,mula2 aku tak dengar sangat nama asam jawa tu,tapi aku taulahh*bajet tau*haha,last-last aku pergi beli dengan nama brand yang aku sendiri ingat2 lupa.start dengan huruf T & ada bunyi MIN dekat hujung tu,so dengan conformnya nama dia TAEMIN.yeahh!

sampai je kedai aku mintak amoi tu asam jawa,amoi tu tanya nak brand apa,aku cakaplah nak brand TAEMIN,amoi tu tergelak "i takpernah dengar lorr brand taemin,u pasti ke ada brand tu?""i conformlah amoi,mak i yang cakap tadi,taemin haa!"amoi tu dah garu2 kepala,TAEMIN takdalah tapi TAMIN adalah,"sambil amoi tu tunjukkan asam jawa tu,aku speechless,taemin ke tamin haa?TAEMIN tu sape?so aku end-up dengan beli jugak asam jawa tu,

next,after hantar je asam jawa tu,aku terus je balik rumah google taemin tu amende,nama mcm pernah dengar,food ke?brand kereta ke?so lastly this is what i got!

.......

.......

.......


taemin is one of shinee group member*haha gila malu aku tak tahu
nak sorok muka aku kat mana,naseb amoi tu tak layan korea.hahha!

otak aku dah penat mungkin,terlalu banyak berfikir,esok pulak akan bermulalah perjalanan jauh ke pahang,wish for our safety.salam (: