Sunday, November 27, 2011

trip to pahang

salam,

baru balik dari pahang malam semalam padahal expect perjalanan dari melaka ke pahang only takes 3h tapi balik dalam 9.00pm.mula2 pergi ikut jalan dalam then balik ikut lebuhraya.lepas tu melawat cousin aku di SDAR kejap sbb now dia tengok sibuk spm,all the bestlaa amir fikri hoi (: tapi memang bestlah dapat visit maklong aku dekat pahang,mana taknya datang2 terus hidang lunch makan tempoyak ikan patin,daging kerbau kicap,tomyam seafood,sambal belacan,ikan baung*tak silaplah*&ulam2.memang makan besar lah semalam sebab mostly family sebelah ayah datang,hampir 3 kereta even ada lagi few families tak dapat datang sbb busy.bukan senang nak makan satu family besar (:

otw ke pahang,aku terjumpa satu sungai ni,&nama dia sungai lui,yess tapi dia ada sg.lui barat,timur mcm tulah,aku pun tak sure tp mmg sg.lui,dulu2 time dengar lagu aizat,aku pun wonderlah mne kat mna agaknya sg.lui tu then jumpa jgk tapi tak conform lah if sg.lui tu yang dimaksudkan.

otw balik pulak,kitorang ikut lebuhraya lalu karak.haha mmg dah lame impian aku nak lalu highway karak since tengok cerita karak,nak tengok dgn live sendiri mcm mana karak tu.tapi 'benda' tu happen dekat jalan lama ,since hujan dengan lebatnya mmg kabur jalan smpai terpaksa pasang hazard light.*bajet beranilah pulak kan*tapi memanglahh tak akan ramai orang yang lalu jalan tu,tengok lorong nak masuk jalan karak pun mcm seram je.thenstop dekat hentian genting sempah makan2 jap.time masuk dalam terowong dkt highway tu,semua mcm jakun.haha,ayah aku dah start dah gimik kiah propa alaa dalam galaksi tuh,ehemm2 'jaga2 ada orang memerhati..'dgn nada cik kiah yang gedik2 sikit tuh,semua gara2 taksub sangat nak masuk jalan karak padahal tak lalu pong.

sampai rumah lambat sbb jammed dkt kl,selangor entahlah mana satu,aku ni buta geografi.haaa,ada one time ni aku dgn family aku tengah syok dinner dkt perhentian ape entah suddenly ada dentuman sangat kuat &kilat padahal tak hujan pun,mcm flash then blackout dkt toilet,mak aii,dahlaa aku ni memang tegar Astraphobia/Astrapophobia.rasa mcm nak tercabut jantung aku haa,muka aku dah pucat,parents aku dah risau semacam yelaa kang aku pengsan hospital mane jelahh kau nak cari dekat tgh highway tu kan.lepas tu start hujan,lega sikit,yelahh at least bunyi hujan boleh cover sikit bunyi kilat tu.haha.sampai je rumah rasa mcm ahh heavennyaa,sehari suntuk terperuk dalam kereta,dengan rasa lemas,rimas,finally end-up dengan tidur mati.(:


terima kasih daun keladi ye maklong sbb serve kitorang,ada jodoh jumpa lagi (: