Saturday, July 7, 2012

zaman sekolah

Salam,


front from left: kuci ,hyeon,malik,sungmin,aaron,sir chong,milah,jimin,cici,kajol

Time sekolah dulu since tadika mestilah cikgu-cikgu ada bagi gambar kelas,sebagai kenangan lahh kononnya kan,aku pun lupa mane entah campak gambar2 tu,seingat aku satu set dgn graduation pictures,lepas tu 2 keping gambar masa tadika pra (tumpang) & tadika betul (6 tahun).Masa tu semua muka comel,suci bersih takda jerawat,rambut sisir tepi (lelaki),tocang kiri-kanan (perempuan).rasa takde sorang pun yang pakai tudung hihi.

Seingat aku start dari ayeen (no.2)sampailah namie,noan semua mak aku campak tadika pasti,aku sorang je rasanya yang tadika kemas,bosan kot tadika,balik-balik nyanyi,mewarna,makan,lepas tu kau ulang sebanyak  365 kali darab 2 (tahun),aku ingat lagi time tadika time makanlah yang paling seronok even selalu 'bengkek' je kan nasi goreng dapat sesenduk je.nak mintak tambah malu,tak tambah tak kenyang pulak kan.lepas makan terus sambung main.Ada jugaklah event mcm pertandingan nasyid,mewarna,etc etc.



Waktu 6tahun tak silap aku join pertandingan nasyid,aku tak tahulah apasal jantina lelaki ni penakut sangat,sampai nak buat line depan perempuan pun  takut,last-last cikgu suruh aku jadi leader,perempuan line depan,lelaki line belakang,dahlaa lelaki semua 'rendang-rendang je,memang muka kami (perempuan)jelah penuhkan korum dekat depan.Time tu lagu famous nak buat menang mcm sepohon kayu,iman adalah mutiara etcetc,memang satu dewan dah boleh ikut sekali nyanyi,nanti letak lagu pelik-pelik,tergeliat lidah budak2 tadika nak nyanyi pulak kan.so kau jangan risaulah pasal menang kalah sebab semua budak akan dapat hadiah jugak.haha.

dulu-dulu time tadika sibuk cari geng nak bentuk group,kira macam siapa paling berani dia jadi 'kaklong' a.k.a ketua.time tu semua pengikut sanggup buat apa je yang ketua nak.hebat tau budak tadika ni,kecik2 dah pandai jadi gangster tapi lelap lah,taklah bawak senapang segala bagai,kiranya serangan dari segi psikologi.aku pernah kena time standard 4 dulu,dekat sekolah agama,aku rasa kitorang gaduh sebab aku tak bagi diorang tiru homework aku,sebab mane boleh tahan harihari kerja rumah aku jee yang berperah-otak,last-last antara diorang aku je yang dpt full time upsr.haha.teruk jugak aku kena,diorang tendang2 kasut,lepas tu ejek2 belakang,then jeling2,rasa mcm 4everalone,dihina,haa macam tulah.



Rasa macam taknak pergi sekolah,mcm kes buli lahh kot.then aku menangis report parents aku.sebagai seorang pelajar yang lemah semangat,memanglah rasa give-up nak pergi sekolah.One day ni ayah aku datang sekolah agama,tunggu depan pintu gate,pergi tegur geng2 kongsi gelap ni,dahlaa time dieorang buli aku ada exam hafazan time tu.memang ter'kkkkkk' aku exam.Esoknya terhegeh-hegeh datang dekat minta maaf,takut lahh tu kan.apaa kau ingat kau sorang je ada kaklong?aku ada boss besar aku sendiri tau tak.haha;DDD

Then naik standard 6,aku naik pangkat jadi headprefect.haha.diorang pulak dengar cakap aku.Tapi aku dah kurang bergaul sangat dengan diorang,cari geng yang bermanfaat sikit,adalah sorang head-library ni,so aku buat geng lah dengan dia.memang hari-hari pergi library.So,kesimpulannya carilah kawan yang betul & sampai sekarang aku jarang jumpa schoolmates aku time primary dulu.adalah few of them yang masuk U and futher sana-sini aku still contact.

Okayy,gua ngantuk banget sehh ni,goodbye!
Salam..