Saturday, May 19, 2012

freetime


Assalamualaikum,
rasa macam dah setaun tak bukak belog,memang la hai,dah mcm setorr pun ada aku tgk haa-.-' nak cakap busy takdolah eh jang oi,lagipun baru start cutii..Y U NO HAVE TIME 4 ME?-this blog said.

okay,lets make it clear,yess,sometimes iFEELSTRESS u know,bosan sampai boleh STRESS,tulahh bila time packed STRESS sebab tak cukup masa nak study*konon*ni dah ada time free,STRESS sbb taktahu nak buat apa..

fyi,now i've been hired by my mum,*bajet macam mak ada company sendiri.haha.actually,my mum is a taylorr, noo taylor swift,lautner,so everyday aku ditugaskan jahit kelim baju customer/jahit butang/jahit cangkuk.haha serius meme lah terkial2 aku time first time jahit,benang putuslahh,jarum patahlah,and menjahit sebenarnya bukan perkara yg mudah -.-'

dalam satu hari just sehelai baju sahaja yg aku mmpu siapkan*meme tak productive langsung*worker mak aku yg dulu,dlm sehari 3/4 psg dia boleh siapkan termasuk pasang butang,cangkuk etcetc..
sometimes benda ni pun boleh buat aku stress sbb aku wonder 'apesalah lombap sangat jang kau jahit tuu?' mungkin newbie baru..hihi

tapi aku dah berazam aku nk guna cuti ni nak belajar segala kemahiran yg aku akan guna time dh kahwin,*untung husben i nnt. haha.aku dah start belajar masak,buat desert & sebenarnya memasak lagi senang dr menjahit,seriouslyy youu~esp memasak,mmglah bila org rasa masakan kau even rasa pelik,payau,pahit,masin,etc..kau akan rasa kau adalah chef yg terbaikk di dunia sbb masih ada org yg sudi rasa masakan kau!hehe


2nd thing is jadi cikgu import tuisyen buat adik aku yg tersayang,noan.dulu memang aku beriya-iyaa sangat nak jd cikgu,tapi since prmohonan aku nk jd cikgu direject oleh kpm sbb subject yg aku apply sangatlah typical (malay,english etc..) mmglah padan muke kau eh jang.aku dah malas nak jadi cikgu,frust tu mmglah ada,kuhentuk2 kepala didinding,belapar selama 3 bulan*gilaa over*tak pong.then now baru aku tahu ada hikmah ALLAH swt,tak bagi aku jalan jadi cikgu..

Tahapksabaran aku mmg at low level,lebih2 lagi bila aku bg arahan org tak ikut/dengar,tak pandang,memanglah,adik aku dah banyak kali berendam air mata.tu baru sorang,ini kalau 30 murid darjah satu/tadika,mmglah pelanggan tetap psychiatrist aku tak lama lagi.jadi Alhamdulillah,jadi engineer pun cukuplah,at least deal dgn engineer yg bijak & dengar cakap.haha.

tapi sampai sekarang aku taktau cita2 aku apa?nak jadi engineer ke?betul ke ni???ini pun boleh jadi STRESSSSSSSSSSSSSSSSS!!

3rd thing,menguruskan hal kebajikan di rumah,haha mcm biro welfare pulak.biasalah anak prmpuan,angkat baju,lipat baju,basuh pinggan,kemas rumah,ahh typical sgt kerja ni.malas nak story..

then lastly,menonton korea.haha*wajibniwajib*tapi tak over-extreme mcm dulu sbb lama2 aku dah start bosan,now more to bollywood.kdg2 tgk movie pun boleh stress if jalan cerita and ending mcm hampeh.. ; |

actually the best activity yg buat kita tak stressed is baca al-quran,solat sunat, selawat, tasbih, pergi talaqi,talks&benda yg dpt buat kita lebih dkt dengan pencipta.hmm,mmglah banyak dugaan bila nak buat benda baik sbb banyak natess bg godaan,so istighfar banyak2 supaya polka dot dekat hati tu bkurang sedikit and hati lagi lapang nak buat ibadah.hehe,peringatan buat sesama kita.okay,adois~

(: