Thursday, December 1, 2011

prebiu ombak rindu

salam,


finally,bangga sikit ,haha aku antara orang yang terawal dpt tengok movie ni (: ramai kot orang serbu GSC dp,especially bdk2 sekolah haa,kecik2 dah pandai tengok wayang dengan pakwe.xD

first of all,apa yang aku boleh conclude from this movie yang aku tengok tadi,rating 4/5 lahh,bagi aku lahh kan,pengarah dia cakap penonton mesti akan menangis after tengok movie ni,tapi kenapa aku banyak tergelak daripada bersedih?ikut oranglah kan tapi hmm,tak rugilah tengok movie ni,bagi orang yang berhati lembut lagi jiwang & romantik mesti korang akan menitiskan air mata sbb ada scene yang agak meruntun jiwa & perasaan diringi dengan lagu mendayu-dayu *soundtrack*sedih jugaklah..

cerita start bila izzah (maya karin) tinggal dengan pakcik&makcik dia dkt sebuah kampung dekat satu kawasan padi,memang lawalah tempat tu kan,then dia kerja as ustazah ajar mengaji dkt kampung tu sbb nak tampung perubatan makcik dia yang sakit,ada sorang lelaki kampung ni minat izzah name mail (bront palarae).so one day ni,pakcik dia decide nak hantar izzah kerja di kl sbb nak dapatkan banyak duit untuk makcik dia,tapi dia tak tahu yang actually pakcik dia nak jual izzah as pelacur.time izzah nak kejar pakcik dia tiba2 kereta harris (aaron aziz)hampir2 langgar izzah.start dia nampak izzah dia nak beli izzah jadikan izzah as perempuan simpanan dia.start from tu,mcm mne harris bwk izzah tinggal dalam rumah dia,nikah dgn izzah,jatuh cinta dengan dia,having tuuuuttt,blabla blaa.hahha.ada jugak romatik scene,mcm biasa aaron aziz kan sweet (:

tapi ada jugak part yang aku rasa apasal muka aku merah tiba2,then rasa mcm nk tutup muka dengan beg,aku rase cerita ni tak cut kot even bed scene pun still ada,time tu mulalah budak2 lelaki kat belakang,depan,tepi,kiri,kanan buat bunyi yang pelik2-.-'ada satu part ni,izzah tengah berkemban sidai baju time tu harris tengah baca something,then dia ternampak izzah tengah sidai baju,time tu dieorang dah sah husband&wife tapi harris still consider izzah as prmpuan simpanan.bila jiwa dah bergelodak,harris panggil izzah suruh urutkan kaki dia,then izzah urutlah kaki harris ni,harris suruh urut atas lagi,aku dah tak tahu nak letak muka mcm mana bila bdk2 lelaki jerit 'ATAS LAGI ATAS LAGI!!'dieorang ingat ni game ape,atas lagi atas lagi,last2 ehem2,dahlahh tengok sendiri,hahah,even bedscene tapi still cover2 lagilahh,tak melampau batas sangat.

ada satu part aku annoying gila,tak tahulah org laen pun annoying jugak,part ada wartawan melaporkan yang mila amelia (lisa surihani)*bakal isteri harris a.k.a bintang popular* baru pulang ke tanah air.aku tak taulah kenapa aku annoying gila dengan wartawan tu,mybe sbb suara dia capub kot,padahal wartawan tu bukannya main lead kan.entahlah seriusly aku menyampah,then dengan mak harris,bapak gila seksi tepi swimming pool,korang tengoklah sape dia,lisa surihani hmm,aku rasa dia mcm tak sesuai je jadi jahat sbb selama ni pun dia banyak bawak watak baik,tapi dalam movie ni dia memanglah sangat agresif,buas,mcm nak makan orang pun ada,yang tak menahan bila dia mengamuk then jerit word SI*L,perghhhh!sebijik kena.tapi last2 dia jadi considerable jugak bila dia dapat tahu yang sebenarnya dialah perampas suami orang & bukan org yang rampas suami dia sbb izzah isteri pertama & dia yang kedua.

korang pergilah tengok movie ni,sesekali sokong cerita melayu,tak rugi pongg,mujur aku tengok dengan kawan2 perempuan ,so bila dah habis tengok lepas mcm tu je.aku nampak jugak ada yang mate merah2 kesat hidung,skroott2 belakang aku,alahai menangis jugak makcik ni,ada yang still gelak2 lagi,aku pun takfaham-.-,ada yang sedap landing tidor kat belakang,macam2 ada.(:

okayy,selamat menonton adioss!