Sunday, February 27, 2011

cinta

rase macam dah lame aku tak blogging,bile menaip je,macam taip benda useless,then aku terus decide stalker blog orang,haa!malas nak bebel benda yang aku takde mood nak bebel,round blog feyna then bace latest post die,aku tersentak*over sgt kan,bile bace satu part dari essay farhana fakhira*haha,jkjk.

Pada hari kiamat,semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:

ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

dah,itu sahaje,the end;)

source/reference:farhana fakhira

No comments: