Friday, November 19, 2010

y i hate to go back home

aku rasa,dalam banyakbanyak orang di pusat asasi tu,aku sorang je yang tak suke balik rumah,aku rasalah,everytime balik,mostly ade dah beli tiket seminggu awal dan yang paling aku tabik spring,sebulan awal pun ade,ade yang balik minggu2,itu advantage untuk rumah dekatlah,tapi yang rumah nun utara sana pun ada yang every weekend balik,aish,mmg terbaiklah kan(:,tapi tidak bagi aku,walaupun rumah hanya sebelah negeri sahaja,boleh dikatakan dekat,aku memang tak suke balik,sebabnya cara nak pulang ke rumah tu memang complicated gila,lagi complicated dari soalan math and phy,ada 2 cara nak pulang ke rumah:

1:dari pusat asasi menaiki bas ke stesen U,dan menaiki komuter berhenti ke masjid jamek,tukar stesen ke bukit jalil dengan menaiki ktm dengan perjalanannya yang agak jauh,then sampai di bukit jalil,berjalan beberapa minit ke stesen bas bukit jalil,then,balik melaka menaiki bas.uish,memang mcm puzzle gila.*penatpenat*,nak dicerita,aku pernah sorang2 balik melake guna cara satu ni.mule2 memang cuak sebab aku bukan tau sangat jalan ke bukit jalil,before ni pun ada orang temankan dan ajarkan cara nak balik melaka.semasa menunggu ktm ke bukit jalil tiba,di hadapan tulis ke ampang,aku mind set semua ktm akan pergi ke bukit jalil disebabkan ada satu ktm je,mujur aku bertanya orang kat situ,kalau tak entah tempat mana aku sesat,rupenye ada 2 ktm,satu tulis ampang dan satu lagi ke sri petaling,ktm sri petaling tulah yang suppose aku naik untuk ke bukit jalil,thnx kak(:

2.dari pusat asasi ke ktm mid valley dengan menaiki bas then naik ktm ke seremban then ambil bas pergi ke melaka*agak mudah tetapi tetap aku tak suke sebab terpaksa berhimpit2 macam tin sardin dengan segala bau ada,memang nak termuntah aku,ada pulak tu ambil kesempatan buat2 terpegang tangan,aish memang pantang aku,barubaru ni perjalanan ke melaka dengan menaiki ktm ke seremban memang memberi kefobiaan dlm hidup aku.ada 2 orang geng lelaki,mcm muka budak nakal masuk ktm tolaktolak orang pastu dahla himpit2 depan aku,dengan bau masam mcm tak mandi setahun,dengan peluh lagi,hanya tuhan yang tau,ada satu part ni,tibetibe ktm terhenti,inertia berlaku dan aku terlajak ke depan langsung terpegang tangan sorang mamat ni,mamat tu pulak tersengih2 sebab aku pegang tangan die,aku cepat2 ambil tisu lap takut terkena penyakit kudis buta,lantaklah dia rasa terhina ke apa,yang die nak prasan kenapa,yang dia himpit berdiri depan aku kenapa kalau dah tau ktm memang dah pack gila.aku memang start fobia dengan insiden tu,dan harap agar dijauhkan di masa hadapan,amin

tapi,aku akan suke balik rumah bila ayah aku tawar untuk ambil aku di pusat asasi..(:

1 comment:

didy! said...

haha sengal no 2 tuh.tp klw aq pn aq xnk no 2 tu.aiyoooo -.-'
no 1 tu aiseh.leceh gak ah.kena tuka2.agak jaoh gak eh dr sane.tapi bkn ko kat PJ ke weh?