Thursday, December 15, 2011

jodoh

salam,

every-time if balik kampung,mesti ada satu soalan yang tak lekang dek panas,tak lapuk dek hujan yang akan ditanya para-para makcik aku sendiri 'jiha dah ada boyfriend ke?' agaknya makcik aku ni tak sabar agaknya nak dapat orang baru dalam family.aku malas nak jawab dah memang conform2 jawapan aku takda.nenek aku pun tumpang sekaki tanya,cool ekh nenek aku kan? (: tapi sebaliknya pada mak aku sendiri,beliau memang pantang if dapat tau aku involve dengan cintan-cintun ni,tapi betul jugak,study aku pun still tunggang terbalik,malas nak fikir pasal orang lain,baik fikir utk diri sendiri buat masa sekarang ni.

so,as everyone know,memang trend orang dulu2 kahwin time belasan tahun,& benda tu baik sebenarnya & diharuskan dari sudut islam if nak prevent from maksiat or other unhealthy activities.kahwin muda tu tak salah,if dah complete dari segi zahir dan batin,insyaAllah,bolehlah bina masjid baru yakni rumahtangga yang sakinah.kadang2 berangan lah jugak dapat suami yang alim,rumahtangga bahagia,anak2 comel,biasalah dah meningkat remaja kan,hormon 2 semakin ligat berjalan,time-time remaja mcm nilah dah start nak fikir pasal masa depan,kerja,sara hidup etc etc.

*hello auntiesss inilah boyfriend jiha yang dari korea tu,hensem kan*hahaha!-.-'

so,memang buat masa sekarang aku tak fikir panjang (sebab aku ad fikir sedikit haha)pasal bf/calon suami ,banyak tanggungjawab lagi yang aku galas,yg paling berat sekali adalah jadi role model utk adik2 lelaki aku sendiri,bila dieorang tgk kakak sulung sendiri tak betul,adik2 lagilahh tak betul kan? 

untuk makcik2 saya sekalian,jangan risau,i mesti jumpalah calon suami one day nnt,time tu mesti auntiess sekalian taksub dgn kekacakan si dia.haha*jkjk*lol. 

okay adios,salam(: