Monday, May 23, 2011

tolonglah jadi matang


dah lama aku nak cakap tapi tak ter-ber-cakap lagi for-the-sake of one's pride.okay.sekarang nak confess segala ketidak-puas-hati tentang satu perkara ni.hmm.

kalau nak buat maksiat contohnya,janganlah nak show off sangat,pelisslah weh.jangan lah mencemarkan minda aku ni dengan benda yang tak bermaruah.tak senonoh.dah tahu menggomol*ape entah istilah?-.-'*tu salah,lagi kau buat depan orang ramai.kau tak kesian ke pada parents sendiri?penat cari rezeki nak suap nasi sampai kau kenyang,tapi kau senang lenang campak lumpur pada keluarga sendiri.aduhai~

tak.tak.aku takkan kesian pada kau bila kena tangkap padan muka sendirilah kan.aku kesian pada orang yang tengok especially parents aku.penat ayah aku pergi surau belajar malammalam,tuptup bila tengok boleh hilang ilmu weh.aku lagilah,alahai malunya bagi wakil pihak perempuan ni ha,rasa macam nak tutup muka dengan besen bila tengok kaum aku yang over-excited-acting ni.tolonglah sedar.

kau ingat 'hubby' kau tu conform ke kahwin dengan kau one day nanti.mimpi jelah kan sebab dia tu just nak 'dunia best' je.bila dah dapat senangsenang je dia tinggalkan kau.nanti barulah nak menyesal sampai keluar air mata berdarah.

tak kisahlah kau tu up-to-date,down-to-date ke apaape jelah.semua tu berbalik pada iman kau sendiri.kalau rajin solat,buat apa yang tuhan suruh&tinggal yang larang,aku rasa kau takkan terjebak dalam benda haram macam ni.kita ni umat akhir zaman so,sendiri mau fikirlah ya.

No comments: