Sunday, August 26, 2012

Salam Lebaran.

Salam.

*Ehem2!

"Saya dengan rendah hati ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat islam di seluruh dunia,tak kira warna kulit,bahasa,rupa dan sebagainya.Maaf dipinta andai pernah dilukakan hati,tertampar,terketuk,etc."

Ape chegite ehh kau baru nak wish rayee kan?haha.malas nak bloging since perut masih lagi penuh dengan rendang,ketupat even dah masuk raya yang ke-8.baguslah sangat time Ramadhan lost few kg's.Bila dah masuk syawal,memanglah adat nak hentam segala lauk,tuptup naik haa berkali ganda kg's.Apepun syukur Raya kali ini berjalan dengan jayanya.Plus aku tak expect miracles happen sebagai contohnya duit raya beyond my expectation sebab i ni dah berumur,dah selayaknya kahwin so orang dah tak pandang nak bagi duit raya,apetah lagi nak pandang sebelah mate.Lainlah family rapat,memang wajib nama Najihah masuk dalam list-name.Yelah nak sara diri pun tak mampu lagi ni kan.hahaha.Ada jugaklah sepupu aku yang nama dah kena blacklist sebab dah kerja,merasa duit baru dari navy dengan pakcik nuclear *sebab dia kerja bhagian nuclear.Yang lagi memalukan,cousin yang 2 tahun muda dari aku bagi duit raya pada semua sedare termasuk nenek-atok aku sebab dia dapat bonus raya.Takpelah kot,lagi pun dia belajar sambil bekerja,dapat course medic under upnm.Mula-mula tak expect dia lepas interview sebab die tu *longlai* sikit,bila dapat tahu je dia pass,semua terkejut.haha.rezeki agaknya.;DD

4/9 dah start masuk main campus.Alahai rasa longgar lutut segala rongga badan haa.padahal dah berbulan-bulan cuti.Pagi-pagi buta tadi ayah aku dapat call kena transfer ke China.Tak ke lagi tercabut skru dekat tulang-temulang aku ni.Nak harapkan mak aku hantar ke Gombak,kesian pulak dia sebab mak aku tak pernah drive luar dari melaka.Tapi syukur kehadrat Ilahi,setelah ayah aku godam-godam boss dia,dapat jugaklah melepas kali ini padahal dah banyak kali ayah aku 'ngelat'.Aku rasa lepas ni memang betul-betul beliau kena pergi China.hihihi.Entah macam mane agaknya rupa Great Wall of China nowadays yee..

dan aku confuse ape sebenarnya motif aku type post ni.nak cerita pasal raya,cliche sangat bunyinya tapi terimalah kenyataan memang cerita raya bunyinya dah macam recycled-stories.

Okay.chow.salam~

No comments: